Dag 20

Dag 20 Utwill(Z)-Feldkirche(O) donderdag 22 mei 2014

Heerlijk we werden wakker met het zonnetje op de tent. Mooie blauwe lucht, prachtig uitzicht op de Bodensee. Alles ging van een leien dakje. Ontbijten in de zon, lekkere muesli en nog steeds genieten we van onze eigen gedroogde thee van vorig jaar, wat een weldaad.

Vandaag had Rolande lef, voor het eerst alleen in haar fietsbroek op de fiets.

De eerste 25 km ging goed, erg gemakkelijk. We zagen al wel wolken samenkomen en plots harde wind, het leek of er elk moment een stortbui kon losbarsten. We fietsten door, wie weet fietsen we tussen de buien door. Het was erg heiig waardoor het zicht op de Alpen met zijn besneeuwde toppen werd belemmerd, jammer. Maar toch ervoer je dat je de bergen nadert.

In Rorschach zagen we een beeld van 4 mensen op een bankje, erg grappig, daar moesten we even voor stoppen. Het is een afgietsel van een zandsculptuur.

Toen we bij de Alter Rhein aankwamen verlieten wij de Bodensee en volgden de Alter Rhein. Vervolgens kwamen we bij de Rijn en die volgden we.

Hier zeiden we dank je wel Rheinradweg en Hallo Hans Reitsmaroute. Helaas werden we stormachtig onthaald. Hele harde tegenwind met zo af en toe fikse windstoten.

Hier is de Rijn de grens tussen Zwitserland en Oostenrijk.
Onderweg lekker onze eigen koffie en lunch gemaakt, onder een prachtige boom die ons heerlijk in de luwte hield.

De volgende pauze konden we niet weerstaan, we kwamen bij een meertje, de wind ging liggen een mooie weide en alras lagen we heerlijk te relaxen, veel mensen hadden hetzelfde idee. Het zag er gezellig uit.

We fietsen de bergen nu echt tegemoet, maar ontwijken ze doordat we het Rijndal volgen.

Even voor Feldkirch verlieten we de Rijn en nu volgden we de Ill.

fietsreisrome 380fietsreisrome 384

Hierna was het ploeteren naar Feldkirch. De tegenwind nam toe en het werd bedrukkend warm, als het onweer losbarst dan zal dat een opluchting geven.
We kwamen toch redelijk vroeg op de camping aan. Maar eerst even zitten uitrusten voor de tent door Sjouke werd opgezet.

Na het douchen waren we weer opgeknapt en zijn naar de Altstadt van Feldkirche gegaan.