Dag 25

43 km.
Als we wakker worden om 7 uur regent het, het bed ligt wel lekker. Toch opstaan en ontbijten met afgepaste hoeveelheid brood van gisteren.in de krant lezen we dat het vanmorgen droog is en vanmiddag regen, hagel en onweer en dat de regen de komende drie dagen aanhoudt. Vanaf zaterdag wordt het beter. Verder lezen we dat de Giro d’Italia onze route van gisteren deels aandoet. Wat geweldig dat wij dat ook gedaan hebben!

Terwijl ik de tassen op de fiets zet wordt ik kletsnat van de harde regen. We ontbijten langzaam en gaan dan naar onze kamer en gaan op bed liggen.
Geen zin om in deze regen te gaan fietsen.
Zo nu en dan kijk ik of het al minder gaat regenen, nee dus.

Om 11 uur besluiten we om dan toch maar te vertrekken in de stromende regen, we willen tenslotte Rome halen en ze zeggen dat het 3 dagen blijft regenen.
We gaan Merano in en lopen met de fiets onder de overkoepelde stoep langs de winkels, de andere mensen gaan enigszins vrijwillig aan de kant als er zo’n imposante fiets met 4 tassen op ze af komt, moet ik in Deventer ook maar doen.

Ik koop kettingolie omdat die bijna op is, een nieuwe brander voor de gasfles en Rolande koopt een regenbroek.
We bezoeken de dom met ook hier een fresco op de buitenkant van St. Christof die Christus probeert over te zetten wat hem duidelijk veel moeite kost, Frank Groot Koerkamp is bij ons.

fietsreisrome 455
In de Dom nog fotootje gemaakt van niet onverdienstelijk houtsnijwerk.

Nico de Jong moest bij al die dure kunst in Rome denken aan al die arme mensen die de pracht en praal hebben moeten bekostigen. Ik denk nu van goh wat mooi al die kunst. Hebben de keurvorsten het verzamelde geld uitgegeven aan een kunstenaar die iets moois maakt waar mensen vele eeuwen van kunnen genieten. Heeft die kunstenaar zijn geld in de kroeg uitgegeven, waarna de kroegbaas de plaatselijke timmerman heeft gevraagd om zijn taveerne uit te breiden, en voor je het weet heb je een economische boost van heb ik jou daar, daar komt weer een gouden eeuw aan. Maar dit terzijde.

We fietsen in de regen Merano uit om een uur of 1. Om een uur of drie wordt het droog, we volgen heel simpel het fietspad langs de Adige/Etsch.

Om 4 uur zijn we bij de camping in Auer. Vragen ze € 29,90 of je nu een camper, caravan of superkleine tent hebt. We zeggen dat we dat te duur vinden, er gaat niks van de prijs af. Wij gaan wel 6 km verder op een camping staan.

Blijkt die na aankomst € 26 te kosten. Alleen de plekken die ze hebben, twee nog bestaan uit grintveldjes waarop ik geen haring in kan krijgen. We mogen de tent op de kinderspeelplaats opzetten, bij de vijver en krijgen € 6 korting.
Hebben we het mooiste plekje op de camping Obstgarden in Breitbach.

fietsreisrome 456

fietsreisrome 457
‘ s Avonds had Sjouke een chocolade mousse in restaurant Fischerhof, gelegen achter de camping. Dit toetje willen we beiden nomineren voor het beste toetje van 2014.

Toen we dit vertelden aan de serveerster en lieten zien dat we dat op de blog hadden geschreven, werd ze blij en kregen een eigen gemaakte limoncello van de zaak. Zij wilde de site graag zien en was geïnteresseerd. Zij wilde graag een stempel zetten in ons pelgrimsboekje. Erg leuk! Bij het weggaan kregen we elk een cadeautje, een reageerbuisje met limoncello als doping voor onderweg. Daar worden wij allebei erg blij en dankbaar van. Wat is het leven toch bijzonder.
Wat wij ook zo hartverwarmend vinden zijn de diverse leuke en lieve reacties op ons blog, wij zijn jullie erg dankbaar. En zeker ook voor alle energie die we ontvangen hebben.