Dag 28 vrijdag 30 mei

Bewerken

Dag 28 Rustdag Bardolino 30 mei 2014

Vanmorgen uitgeslapen om 8 uur zweten we de tent uit.

Tijdens het ontbijt zagen wij hoe het camping leven is.

Sommigen staan hier al 30 jaar het hele jaar door en anderen pas 7 jaar en dan in het voor seizoen 6 weken en dan ook weer in het naseizoen 6 weken. Een gezin komt weer aan en de camping loopt uit om ze te begroeten. Verder is het gesprek van de dag een enorm grote camper die op een te kleine plek wil staan.

Bijzondere caravan Johnny Depp hijzelf zat er niet in.

Het spreekt voor zich dat wij rare buitenlanders zijn in dit dorp van Nederlanders, Oostenrijkers en Duitsers.

Na het ontbijt lekker zwemmen in het Gardameer. Het leek koud, maar het was heerlijk. Hoewel mensen hier dus bijna wonen zwemmen ze niet, het is te koud. Hierna onze kleren gewassen.

In het dorp proberen we een kaart te vinden zodat we weer op Hans Reitsma zijn route naar Verona komen. Ook gaan we aan de gang met ons gasprobleem. Blijkt dat die nieuwe kapot is, hij lekt, helaas kunnen we hem hier niet inruilen ook al zit er twee jaar garantie op. Toch maar weer een nieuwe gekocht. Een oud model. Heerlijk we zijn weer zelfvoorzienend!

Mooie fresco in de klare lijn stijl.

Het was heerlijk warm en ineens betrekt de hemel en krijgen we en regenbui, een korte gelukkig. We kijken naar ons reisschema. We gaan toch overnachten in Verona, hoewel wij hier in 2007 al eens zijn geweest is het toch wel leuk om hier weer een middag te zijn. Zo schieten we niet op, maar dat hoeft ook niet. Na Verona gaan we de Po vlakte op. Een vlak gebied en dan na een paar dagen komen we dichtbij de Middellandse Zee, daar nemen we ook een dag rust. Hierna komen we in de Apennijnen, waar ik ook bang voor ben, dat is berg op en af en dat voortdurend. Een nieuwe uitdaging waar ik me over afvraag of ik dat kan. Ik heb er vertrouwen in dat wij voor die tijd wel weer mensen ontmoeten die mij kennis laten maken met hun ervaring en wijsheid, zodat ik waardevolle tips krijg. Daarna komt Assisi waar we ook weer een paar dagen blijven, we gaan veranderen in een paar slakken. Daarna op weg naar Rome.

Vanmorgen moest ik denken aan Anny, dat zij op haar 73ste naar Zambia op vakantie ging. Wat was ze een sterke vrouw. Ik heb zo vaak gedachten over mijn moeder en besef me meer en meer hoe speciaal en bijzonder zij is en was. Ik vind het heerlijk wat Sjouke en ik doen, maar ik merk wel dat hierdoor ik weinig mensen spreek met ook hun herinnering aan Anny. Ik hoop dat al die mensen straks als wij terug zijn toch ook hun herinneringen aan haar met mij willen delen.