Home

De home page van Rolande en Sjouke

We zijn nog lerende hoe we een blog moeten maken, maar het is nu gelukt om alvast een foto van de voorbereiding te uploaden.

We hebben met de Paasdagen 4 dagen gefietst. Van Diepenveen over de steilste helling van de Posbank (bij Arnhem) naar Wageningen. Dat was de zogenaamde hellingproef, want we hebben nog nooit in de bergen gefietst en het klimmen moesten we nog oefenen. Belangrijk hierbij is dat de voortasjes links en rechts ongeveer even zwaar zijn anders ga je heel erg zwabberen bij het klimmen. Dat hebben we hersteld.

Ook handig is het om de pauzespullen bovinin de achtertas te doen, dan zijn ze snel tevoorschijn te halen dat gold voor:

Het gasflesje (die bijna leeg was), het brandertje, het windschermpje (dat verdwenen was), het zeskantige espressokoffiepotje (die binnenin beschimmeld was van de vorige keer), de aansteker, de koffie, de theeketel (als alternatief voor de koffie) en de zelfgemaakte thee.

Op de windige pauzeplek viel het niet mee om het water warm te krijgen, maar de warme thee was best wel lekker en we hebben lekker uitgerust met zicht op een ooievaarsnest.

In Wageningen bij vrienden op de fiets gelogeerd, was erg gezellig, leuk gepraat over een metamorphoseboek van insekten uit Suriname met de heer des huizes die entomoloog is. Ik heb zelf veel onderzoek naar loopkevers gedaan en Rolande en ik zijn samen in Suriname geweest, vandaar de gezelligheid.

Vlak voorbij Arnhem kwamen we van onze zelf gemaakte route Diepenveen – wageningen op de RheinRadroute die ik gedownload had als GPX bestand en die ik op mijn Garmin GPS had gezet. We konden van daaraf de blauwe lijn op de GPS volgen. Kleine discussies bij plekken waar de blauwe lijn afweek van de door bordjes aangegeven route. Die komen dus niet altijd overeen. In steden ga ik de blauwe lijn volgen (daar mis je nogal eens bordje), maar anders volgen we de bordjes of wat ons maar het beste lijkt.

We leggen niks van te voren vast, flexibiliteit voorop en we zien wel.

De volgende dag naar Vleuten gefietst waar we bij Wim en Dineke gelogeerd hebben, de derde dag naar Katwijk aan Zee. Deze route had ik met een routeplanner gemaakt met als keuze natuurtocht en alleen maar op mijn Garmien staan, dus geen kaartjes bij gemaakt. Het was een hele mooie tocht, maar we wouden onderweg toch wel zo nu en dan weten waar we waren. dus toch nog zo nu en dan afstappen en de kaart erbij. Om een uur of twee besloten we om de route in te korten, we hebben op een terrasje met het ANWB knooppuntenkaartboek een directe route naar Katwijk aan Zee gemaakt. daar kwamen we mooi op tijd aan, zodat ik in alle rust de tent op konzetten en inrichten met matjes en slaapzakken. Het resultaat is in onderstaande foto te zien.

Rolande zit op een van onze heerlijke vouwstoeltjes, die luxe nemen we lekker mee.

Tijdens de paasdagen een 4 daagse testtocht gemaakt. Tent en fietsen OK. Veel dingen geleerd.

Bij een strandtentje gegegeten. Als we naar Rome gaan willen we zo veel mogelijk zelf koken, maar voor deze oefensessie doen we nog een keer lux, het is tenslotte vakantie.

De tent sliep heerlijk. ’s Ochtends heeft een buurvrouw in ons keteltje water gekookt. In de kampwinkel verkochten ze maar een type gasfles en dat was niet de juiste, vandaar. Gelukkig heeft Rolande goed ontwikkelde sociale vaardigheden, zodat die het eenvoudig voor elkaar kreeg om aan kokend water te komen.

De tocht door de duinen richting Castricum was lekker op en neer, maar wel heel erg druk met racefietsclubjes die je voorbij – en tegemoet jakkerden. We zijn in Zandvoort met de fitesen op de trein gestapt, we moesten in Amsterdam overstappen op de Zug naar berlijn, maar wagon 14 met de fietscabine was eruit gehaald dus alleen fietsers die gereserveerd hadden mochten mee. We hebben de conducteur verteld dat we gereserveerd hadden, hij heeft het niet gecontroleerd. Zodoende kwamen we moi op tijd weer terug in Deventer.

De katten waren erg opgelucht dat wij er weer waren na een afwezigheid van 4 dagen.

We hebben ze nog niet verteld dat we zometeen 2 maanden weggaan.

De vorige keer in Rome

De vorige keer in Rome in 2006

11 thoughts on “Home

1. Hè buurtjes, wat leuk dat jullie een blog gaan bijhouden.
    Wij gaan jullie zeker volgen ( moeten toch weten wat onze buren zoal in de vakantie uitvoeren) ( grapje!!!) .
    Maar zonder gekheid, echt heel leuk!

2. Hoi Sjouke en Rolande,

Ik ga zeker jullie blog vaak bezoeken om jullie avonturen mee te beleven.
    We gaan ervan uit dat we julie niet tegenkomen op de rijnroute maar we kijken uit naar een teken dat jullie gepasseerd zijn. Veel fietsplezier. Dat gaat vast lukken.

Gr.,
    Geard en Marga

3. Dag lieve sjouke en rolande

Wat bijzonder dat jullie een blog gaan bijhouden. Het is mij gelukt deze te lezen.
    Ik had niet door dat jullie nu al gaan.
    Na deze verdrietige periode hoop ik voor jullie dat de reis jullie goed zal doen. Het is jullie gegund.
    Geniet samen van deze reis en ik spreek jullie graag na jullie avontuur.
    Liefs Lotte (en natuurlijk Paul en Coen)

• Hoi Aart,
      Welkom op ons blog. We hopen dat je wat minder wind tegen hebt en wat minder regen, maar gunnen je net zoveel plezier in de tocht als dat wij hebben.
      Ik ben benieuwd hoe het is met de natuur als jij hier over enkele weken doorheen fietst. We gaan je volgen.
      Sjouke is geboren en getogen in Sneek, wij komen er nog regelmatig als we naar Mem gaan.

4. Hoi, heb jullie net 2 foto’s gestuurd voor jullie weblog. Lees daarna jullie perikelen om naar huis te kunnen. Ben nu natuurlijk zeer benieuwd of het is gelukt.